New York - Online dejtingsajt Match.com är att mobilisera en kändis stylist att ge råd till kamera-blyg singlar hur man bygger en höft, sexig web porträtt av sig för en bättre woo tänkbara partner.
I sin största marknadsföringskampanj sedan starten för 11 år sedan, hoppas Match tips på egen reklam kommer att försäkra tystlåten singlar att de inte kommer att se dum när du använder ett mer offentligt forum som Internet för att vinna datum.
"Med denna kampanj, men vi arbetar för att övervinna den personliga stämpeln som vissa människor kan ha ... (vem tror)" Det är bra att mina vänner är på matchen, men jag skulle aldrig göra det ", säger verkställande direktör Jim Safka Reuters.
Match.com är en viktig tillväxtfaktor segment för moderbolaget IAC / InterActiveCorp. Barry Diller's Internet konglomeratet, där intäkterna från kontaktannonser ökade 22 procent till 80 miljoner om under tredje kvartalet.
Internetdejting i USA har vuxit till ett företag totalt mer än $ 500 miljoner årligen, men vissa analytiker frågan hur stark den kan öka i framtiden.
Web chattrum finns i överflöd med berättelser om online dating misslyckanden samt framgångar, och vissa desillusionerade singlar har vänt sig till gammaldags matchmaking tjänster.
För deras del, internetdejting webbplatser har investerat i teknik för att bättre matcha potentiella partners baserat på angivna intressen och övertygelser samt att utrota felaktiga eller inaktuella porträtt.
Men Safka tror nyckeln till att vinna nya medlemmar hjälper dem att hitta sin röst på nätet, om att släppa loss sin inre rockstjärna eller lyriker i en webb porträtt.
"Folk är mycket intressantare och mycket mer dynamiskt och attraktivt än sina porträtt och profiler visar ofta, sade han. "Det är verkligen det större problemet. De människor som har gamla foton eller missvisande bild av sig själva på något sätt, de är inte framgångsrik på Match."
Föregående industrin marknadsföringskampanjer har ofta fokuserat på att bevisa att webben dating kan bli framgångsrik, med bilder på lyckligt gift nätet par Galore. Match.com 's reklam spotlights 26 alltjämt enda medlemmarna i TV, radio, print och online-reklam.
Modefotografen Peggy Sirota fångat leende och upbeat singletons, några i 20-årsåldern, andra i slutet av 60-talet, i svart-vita bilder för annonser.
Celebrity stylist Jay Manuel, känd för framträdanden på "America's Next Top Model," ger en snabbkurs om Matchs webbplats för att hjälpa amatörer hitta sin bästa kameravinkel och mest smickrande uttryck.
Hans tips för att utnyttja en människas inre super-modellen: Ta ditt foto med en kamera blixt och ett naturligt ljus rum, svarta kläder är ofta bäst för ett huvud skott, och försök att använda en inomhus fläkt för att fånga en rufsig, dynamisk bild.
För 2007 ser Safka internetdejting bli ett mer globalt anslutna företag och en mer konsoliderad industri, i synnerhet för nischade webbplatser som tillgodoser etniska grupper eller särskilda samhällen.
"Det finns förmodligen tusentals webbplatser där ute, sade han. "Det kommer inte att finnas tusentals som fungerar bra, så det kommer att vara viktigt för dem att partner med större anläggningar." - Reuters
R�gles de datation qui peut aussi vous aider lors d'une entrevue d'emploi