onsdag 2 november 2011

Hur man Fake en bra Smile


Jag tenderar att vara en reserverad person, och jag har märkt att många gånger när jag närmar mig någon (inte nödvändigtvis plocka upp kvinnor) jag inte le så mycket som jag borde.

När du har ett allvarligt uttryck i ansiktet människor tenderar att hålla sig borta. Det berättar för världen att du inte vill bli störd just nu. Vissa personer kanske även tolka det som arrogans.

Vi vet alla vad ett viktigt icke-verbala cue leende är när det handlar om andra människor. Faktum är att det är viktigt för någon typ av social framgång.

Men om du är blyg, nervös, eller helt enkelt ha en stressande, hektisk dag, kan det vara svårt att knäcka ett leende.

Naturligtvis kan du alltid fejka. Jag har försökt detta med varierande framgång. Det är bättre än ingenting, men det finns inget substitut för den äkta varan.

Så hur spricka du ett äkta leende när du egentligen inte känner dig allt det glada?

Enkel: hitta på något kul när du gör din strategi.

Jag har provat denna teknik flera gånger under de senaste månaderna. Jag använder alltid det när jag är upptagen och stressad över midterms eller finaler, och ja, det fungerar.

Idag, medan att göra med en söt receptionist på mitt universitet, kom en Dave Chappelle skämt att tänka, och jag kunde inte låta bli att flina när jag gick fram till hennes skrivbord. Flirta följde omedelbart.

Hade jag log inte, dynamiken i vårt utbyte skulle ha varit helt annorlunda.

Hook Up Brother