måndag 14 februari 2011

Dating hemsida "För Ugly People" Celebrating första engagemang


Storbritanniens första dating byrå som inrättats för personer som är "estetiskt utmanas" firar ett osannolikt milstolpe efter det tillverkade sin första kontakterna mellan medlemmarna.

Tom Clifford och Janine Walker, som säger sig ha "stora personligheter", att planera gifta sig senare i år efter en virvelvind på nätet romantik.

Paret träffades mindre än en månad sedan på www.theuglybugball.com - en dating hemsida för "utmanas estetiskt".

Men efter fyra datum de blev engagerad tidigare i veckan.

Nu paret, som enjoyoed en ömsesidig kärlek till skräpmat och middagar TV, planerar ett vinterbröllop nära deras respektive hem i Stow-on-the-Wold, Gloucestershire.

Herr Clifford, 36, en matta montör som har ett "ansikte som gör barn gråta", sade: "Jag har varit ett skämt att kvinnor i flera år på grund av hur jag ser ut."

"Jag har alltid trott att jag var för ful för att möta fru rätt men mitt liv ändrades när jag träffade Janine."

"Hon är vacker och jag älskar henne på alla möjliga sätt. Jag kan fortfarande inte tro att detta händer. "

Herr Clifford, som har varit singel sedan 1998, fläckig Janine, 31, på plats i slutet av augusti.

Hans täcka e-post löd: "Kära Janine, bara sett ditt vackra ansikte på The Ugly Bug Ball och skulle älska att möta upp. Du bor nära mig, så detta bör inte vara ett problem. "

"Jag har ett ansikte som gör att barnen gråta, men som de säger, skönhet ligger i betraktarens öga - och jag tror att du kommer att älska mig."

Miss Walker, butiksbiträde som bor med sina föräldrar, överens.

"Resten är, som man säger, historia, sade hon.

"Jag uppskattar att Tom inte är Brad Pitt, men då är jag inte Angelina Jolie heller."

"Skönheten ligger i betraktarens öga och för mig Tom är det perfekta, stilig prins."

Hon tillade: "Jag är bara så glad att ha kunnat träffa honom, och jag är chef över öronen förälskad."

Paret planerar nu ett intimt bröllop för vänner och familj och har redan börjat skriva sina egna löften.

De har också fått en fri smekmånad till Borth i Wales, artighet av The Ugly Bug Ball.

En talesman för sajten sade: "Detta är vår första engagemang, och vi är givetvis glada för dem båda."

"Vi erbjöd dem resan till Borth eftersom vi har ett företag husvagn där och önskar dem all lycka i framtiden."

Divorce Marketplace Draws Recent Singles Who Want To Rejoin The Hunt