tisdag 20 juli 2010

Ta risker i Dating, få belöningar


Tre av de inre No More singlar trappar ur sina komfortzoner att träffa nya människor - och en, egenföretagare beskrivs cynisk, har övervägt att sluta. Det är torsdag, vilket betyder att det är dags för ytterligare en uppdatering från de fyra tunnelbanan Detroiters Free Press hjälper till att hitta datum.

Loretta Green, en 32-årig college bibliotekarie från Detroit, har haft några dagar med en ensamstående förälder hon träffat online - förkasta henne regeln att inte dejta män som har barn. Förhållandet tränare den fria pressen anlitade hjälpte henne att fatta detta beslut att bredda sina alternativ. "Vad brukade vara min typ har inte fungerat till min fördel," Loretta säger. Hon är känslan en förbindelse med honom. "Det gör mig fråga mina närmaste vänner många frågor:" Hur länge ska du datum innan det är allvarligt? Vilka regler när du startar ett förhållande? ... Varför får vissa människor bli kär så snabbt? "

Maureen Rose, en 43-årig biltillverkning handledare från Rochester Hills, tog en risk i förra veckan. Samtidigt som en dryck med flickvänner, fläckig hon en stilig man i baren. "Jag beordrade honom en drink, gick sedan över och presenterade mig. Vi pratade om 30 minuter innan jag var tvungen att lämna. Jag gav honom min e-postadress. ... Jag fick ett e-postmeddelande från honom upprepade att han just flyttat tillbaka i stan och att han var tvungen att få sig själv ekonomiskt läge innan han kunde återgälda och fråga ut mig för en drink. Var det ett trevligt sätt att säga "Nej tack?" "

Randall Walker, en 31-årig 401 (k) konsult från Royal Oak, har haft två dagar med en kvinna som kontaktat honom genom den fria pressen. Deras första dagen för kaffe gick bra. För sin andra dag förra helgen körde Randall till Lansing, där hon bor. Den optimism han kände när han först stötte på henne blek: "Jag bara inte känner för det finns ett samband med henne och mig nu. ... Hon söker sina doktorandstudier ... och har ett heltidsarbete, där hon delar upp sin tid mellan Flint och Ann Arbor. Om vi skulle starta ett förhållande, då vet jag att det skulle vara oerhört tufft. "

Pat Moylan, en 53-årig neuropsykolog från Northville är stred om den inre No More projektet. Hon finner gruppmöten med dating coach ointressant. Och hon kände också att hon inte passar in eftersom hon är äldre än de andra deltagarna. Men då hon pratade med andra kvinnor hennes ålder som uppgav att de har varit övervakning hennes framsteg genom tidningen. "Jag har hejade på av en massa kvinnor över 50. ... Jag är bara förvånad över hur många människor som säger" jag hejar på dig, Pat ". "

Strangers Influenza Incontri Preferenze