tisdag 10 juli 2012

Har åldern någon roll?


Jag hade ett samtal med en vän över lunchen där vi diskuterade frågan om ålder, att vara en puma, och varför det är okej att vara en puma om upp som "Cougar" av någon i tjugoårsåldern.

Här är min poäng: Ålder spelar ingen roll, om det inte gör.

Jag tillbringade större delen av mina fem år som frånskild går yngre män. Min första post-skilsmässa pojkvän i 2004 var 11 år yngre än jag. Han gjorde dock har två barn och har också skilda. Misstag, antog jag att eftersom han hade barn och hade gått igenom processen att äktenskap och skilsmässa, hade han den känslomässiga mognad som krävs för att vara i ett funktionellt förhållande.

Naturligtvis gjorde han inte. Och uppriktigt sagt, det gjorde jag inte heller. Bara för att någon har samma livserfarenheter som du, betyder det inte att han / hon har den mognad som typiskt kommer från att ha dessa erfarenheter - och det kan gälla hur han behandlar kön och frågor intimitet också.

Efter att jag daterat Junior, testade jag vatten genom dating några män närmare min ålder. Jag träffade en mängd män som tillhörde olika Manimal arter (inklusive några av de Quality Casual typerna, Mr Murse och de som jag inte Hittills har mer än en gång och därmed kunde bara sättas i kategorin kallas "Överdriven Prata om Ex -Fru och scheman custody ").

Under denna period insåg jag än en gång att trots att dela många av samma livserfarenheter var dessa män inte söker för samma saker som mig. Några var fortfarande återhämtar sig från förlust, medan andra njuter av sin frihet, och andra bara "var inte en match." Och när du inte är på samma sida, in i en intim relation i efter skilsmässan skede kan komplicera det hela ännu mer .

Dating är en färdighet som övas, eftersom det gör att du kan urskilja din icke-negotiables, gillar och ogillar. Det skapar också möjligheter att öva kontakt med människor, oavsett om du vill ha dem som en romantisk partner. Om du har varit ute i dating spelet för ett tag på grund av skilsmässa, är det okej att spela fältet lite som du "praxis" som går - men kom ihåg att "dating" och "intimitet" är inte utbytbara.

Jag fortsatte att attrahera yngre män i mitt liv, och det var under denna tid som jag bestämde mig som var för ung och som inte var. För ung är någon som har aldrig sett ett avsnitt av "Happy Days" eller "Carol Burnett Show." För ung är någon som tillbringar större delen av dagen att berätta att han är "väldigt moget" eller texter du På 11:30 Pm frågar, "Var är du?"

Dessa män var helt lämpligt när min relation mål var hittills i förbigående medan jag räkna ut hur jag kunde hålla mitt oberoende i förhållande och bestämma vad jag verkligen letade efter i en partner.

Det är verkligen roligt att inse att du kan locka yngre män och att du har det i dig att hålla upp förbi stängningstid, men det är viktigt att inse att dess värde är just det: en bra tid.

När jag blev klar att vara i en relation och hade identifierat vad som var förhandlingsbart och vad som inte var förhandlingsbart, visste jag vad jag letade efter var en mer holistisk paket. Jag visste att jag ville ha en man med känslomässig mognad, någon som inte vill ha barn i hans egen, en person som var på en andlig väg, och någon som bodde i Los Angeles. Jag är nu i ett förhållande med en man som passar in på i dessa områden och är åtta år yngre än jag.

Naturligtvis finns det tillfällen då jag undrar om han kommer att attraheras av mig när mina veck vända sig till rynkor, eller om det verkligen fråga som jag har låtit alltför mycket tid mellan besöken till kolorist. Mestadels dock, jag centrerad och kommer från en plats egenkärlek, vet att Jem blev kär i mig. Alla av mig: de goda delarna, de delar som är pågående arbete och den kvinna som "ser bra ut för 40-plus."

Vilket leder mig till den viktigaste lärdomen av alla: Istället för att fokusera på antalet, bestämma dina värderingar bestämmer vad du letar efter i en partner, och sedan bestämma om personen matchar dina värderingar, din mognad och din vision för en partner. Detta är långt viktigare än siffrorna på deras körkort.